To rekord w historii amerykańskiego (a więc także światowego) e-handlu. Jak podała firma analityczna ComScore, zeszłoroczne wydatki rzędu 102 mld dol. (bez uwzględniania zakupów ofert turystycznych w sieci) oznaczają wzrost w stosunku do roku poprzedniego o 24 proc. Sam tylko sezon zakupów przedświątecznych przyniósł e-sklepom obroty rzędu prawie 25 mld dol., a dotychczasowy dzienny rekord zakupów z grudnia roku 2005 wynoszący 556 mln dol. został pobity o ponad 110 mln dol. (np. Amazon.com, flagowy sklep światowego internetowego handlu, podał, że w jeden z dni w grudniu przyjął zamówienia na ponad 4 mln produktów).
Jak zauważają analitycy ComScore, w minionym roku przed świętami amerykańscy klienci składali zamówienia na internetowe zakupy później niż w poprzednich latach. Ich zdaniem świadczy to rosnącym zaufaniu do tej formy handlu - klienci nabrali pewności, że e-sklepy wywiążą się ze zobowiązań i terminowo dostarczą świąteczne paczki.