Reklama American ROM, tradycyjnej czekolady rumuńskiej zdobyła nagrodę w dwóch kategoriach: najlepsza strategia reklamowa oraz najskuteczniejsze wprowadzenie na rynek nowego produktu. Reklama została wyprodukowana w agencji reklamowej Kanadia Dulce. Czekolady ROM były dostępne na rumuńskim rynku od 1964 roku. Z flagą Rumunii na opakowaniu przywiązały do siebie starszych konsumentów, dla których ważna była tradycja, ale z czasem straciły niestety młode pokolenie. Potwierdzały to badania przeprowadzone przed kampanią - tylko 12 procent młodych Rumunów określało sobie jako patriotów. Reklamodawcy analizowali, że prawdopodobnie dlatego woleli Snickers'a czy Marsa. Nowa kampania, skierowana została właśnie do nich osiągnęła ogromny sukces. W sześć dni po starcie kampanii, na stronie internetowej ROM przybyło 75.000 unikalnych użytkowników, o 300 procent wzrosła także liczba fanów na Facebooku. Wszystkie wskaźniki wizerunku marki poszły w górę, a ROM stał się ulubioną czekoladą Rumunów.
Australijczycy przywiązali się do 4 największych banków, Commonwealth, Westpac, ANZ i National Australia Bank (NAB). NAB zdecydował się na wprowadzanie dramatycznych zmian w sektorze swoich usług: zniesienie opłat i obniżenia stóp procentowych. Jednak badania konsumenckie pokazywały wciąż, że ludzie nie wierzą w jego dobre intencje. Denerwowało ich to, że banki udają konkurencyjne, gdy w rzeczywistości razem ustalają monopol. Dlatego podstawowym celem kampanii było nakłonić ludzi, by uwierzyli, że NAB naprawdę dba o klientów. Udało się. Ludzie zaczęli postrzegać NAB jako bardziej sprawiedliwy i przyjazny. Pożyczki i ilość wydawanych kart kredytowych wzrosła o 320 procent, mimo, iż początkowo planowano jedynie 15 procentowy wzrost.
Fani na całym świecie - dzięki stronie bing.com - mogli chodzić ścieżką Jay-Z, oglądać miejsca w których rzeczywiście działy się wydarzenia z biografii ich idola. W pierwszym tygodniu po starcie kampanii liczba fanów wyszukiwarki na Facebooku wzrosła o milion i trafiła na listę Best Sellerów w New York Times. Bing.com zyskał 11,7 procent więcej odwiedzin a z czasem trwania kampanii trafił do pierwszej dziesiątki najczęściej odwiedzanych witryn w USA.
.
Celem Tesco było stworzenie wirtualnych sklepów na stacjach metra. Firma miała nadzieję, że wkomponują się one w życie codzienne zwykłych ludzi. Robienie zakupów przez smartfony było całkowitą nowością. Wystarczyło zeskanować kod z telefonu, produkt automatycznie lądował w koszyku on-line, a zakupy były dostarczane do domu zaraz po powrocie z pracy. Ludzie mogli korzystać z TESCO HOMEPLUS w każdym miejscu, bez konieczności odwiedzania rzeczywistego sklepu. Po kampanii sprzedaż on-line w Tesco wzrosła o 130 procent. Aż 10.287 konsumentów odwiedziło centrum HOMEPLUS za pomocą smartfonów a liczba nowych zarejestrowanych użytkowników wzrosła o 76 procent. Obecnie HOMEPLUS jest numerem 1 na rynku on-line.
Reklama ultra-trwałej walizki Cosmolite Samsonie, zrealizowana dla prasy. Pokazuje kontrast pomiędzy "niebiańską" podróżą, jaką odbywa pasażer w pierwszej klasie, a "piekielną" podróżą, którą przemierza walizka
W kategorii strony internetowe, reklama The Wilderness Downtown dla Google. Agencja reklamowa Google Creative Lab New York, USA. Project strony internetowej Chris Milk, Santa Monica. Google wprowadził na rynek aplikację Chrome Experiments, The Wilderness Downtown. To utwór, którego teledysk stał się interaktywnym pokazem. Opierając się na danych z Google Maps i Google Streetview, Wilderness Downtown stworzył unikalną jakość - naszą własną wersję klipu.
Dzięki platform społecznościowym takich jak YouTube, Facebook i Twitter, reklama stała się jedną z najszybciej rozwijających się i najbardziej popularnych interaktywnych kampanii w historii.
Hotel dla Amerykanów, którzy chcą cieszyć się przygodą. Dzięki kampanii otwarcie Cosmopolitan z Las Vegas był jednym z najbardziej wyczekiwanych wydarzeń w historii Las Vegas. W całym ośrodku jest wiele atrakcji dla klientów, w tym możliwość zwiedzania cyfrowej galerii dzieł sztuki.
... PUMA przypomina nam, że wszyscy jesteśmy zawodnikami i wiemy, jak trudno jest wstać o 6 rano..
W kategorii skuteczność - Chipsy Walker, reklama zatytułowana Sandwich dla PepsiCo, agencja reklamowa Abbott Mead Vickers BBDO London, Wielka Brytania
Forma Nike pokazała, jak przez piłkę nożną jednoczy ludzi na całym świecie. Celem kampanii było nakłonić ludzi do rozmów o piłce nożnej w taki sposób, który jednoczy zawodników i kibiców - napisano w uzasadnieniu przyznania nagrody.