To niemożliwe. Producenci sprzętu RTV stracili 300 mln zł

Sprzedaż sprzętu RTV rośnie jak na drożdżach, a jego producenci klepię biedę. Tak niestety wygląda dzisiaj sytuacja w branży - czytamy w "Pulsie Biznesu".

Od ubiegłego roku popyt na sprzęt radiowo-telewizyjny w Europie rośnie jak na drożdżach, a nasz kraj jest jednym z najważniejszych producentów tego rodzaju wyrobów.

Szokujące jest wiec, zdaniem gazety, że branża producentów elektroniki ma najsłabsze ze wszystkich wyniki finansowe.

Dziennik powołuje się na dane za 2007 roku, według których przychody ze sprzedaży wzrosły jedynie o 1,6 proc., a wynik finansowy ze sprzedaży był ujemny i wyniósł, minus 311 mln zł.

Skąd ten paradoks? - pyta "Puls Biznesu". Z wypowiedzi Sebastiana Makosza, eksperta firmy Delloitte wynika, że jest to efekt dramatycznego cięcia marż by zwiększyć sprzedaż. Makosz podaje przykład zakładów LG Mława, które zwiększyły obroty o 23 proc., ale ich zysk wzrósł tylko o 1,5 proc.

Jego zdanie potwierdza również Łukasz Tarnawa, główny ekonomista PKO BP. Więcej w "Pulsie Biznesu".

Copyright © Agora SA