Największa w Polsce sieć hipermarketów Carrefour od 9 kwietnia wkracza na komórkowy rynek - dowiedział się dziennik "Polska" . Dla klientów, którzy często kupują w jej sklepach darmową ilość minut i SMS-ów. Na razie nie wiadomo ile. Minuta rozmowy ma kosztować 49 groszy.
Konto będzie można doładować przy okazji sprawunków. Carrefour liczy na setki tysięcy klientów, którzy codziennie robią zakupy w jego 75 hipermarketach i 270 supermarketach.
Na podobny pomysł wpadło Tesco w Wielkiej Brytanii i sieci udało się w kilka lat zdobyć ponad 2 mln użytkowników swoich komórek, a ceny połączeń spadły o dwie trzecie. Tak może stac się w Polsce jeśli śladem Carrefoura pójda inne sieci handlowe.
Uruchomienia własnej sieci telefonii komórkowej w naszym kraju nie wyklucza sieć Tesco Polska (właśnie otworzył 300. supermarket), a jak dowiedzieliśmy się nieoficjalnie, przymierza się do tego również Auchan.
Dziennik "Polska" podaje, że w efekcie - jak szacują eksperci badającej rynek telekomunikacyjny firmy IDC - ceny połączeń komórkowych w Polsce, które od kilku lat są coraz niższe, tylko w tym roku mogą spaść jeszcze o co najmniej 10 proc.