Zelmer doceniony w Effie

Jaka była najbardziej skuteczna reklama ubiegłego roku? Grand Prix w konkursie Effie zdobyła kampania firmy Zelmer przygotowana przez niewielką agencję reklamową Red 8 Communications.

Zelmer jest jedną z najstarszych polskich marek sprzętu gospodarstwa domowego znaną konsumentom z czasów PRL. Sam w sobie nie jest zbyt pociągający w porównaniu np. z Philipsem czy Electroluksem, które latami konsekwentnie reklamowały swoje produkty jako zaawansowane technologicznie, wygodne i nowoczesne. Pracująca dla polskiego producenta agencja Red 8 Communications poszła inną ścieżką i na główny wątek kampanii reklamowej pt. "Testy" wybrała niezawodność. Bohaterowie reklamówek telewizyjnych - pracownicy laboratorium w białych kitlach - poddawali sprzęt Zelmera najróżniejszym próbom wytrzymałości. Siadali na odkurzaczach, wyginali mieszaki mikserów o zamrożone masło czy lód itp. I widzowie to kupili. Zelmer chciał, żeby w wyniku kampanii sprzedaż odkurzaczy wzrosła o 30 proc., a mikserów - o 10 proc., tymczasem sprzedaż odkurzaczy wzrosła o prawie 54 proc., a mikserów - o 33,7 proc.

Zobacz reklamę Zelmera

Poza Grand Prix jurorzy przyznali jeszcze dwie złote statuetki. Pierwsza z nich powędrowała do Kompanii Piwowarskiej i obsługującej ją agencji DDB Warszawa, która wymyśliła flagi Tyskiego. Pozwoliły one tej marce piwa wykorzystać emocje związane z mundialem, nie ponosząc zarazem ryzyka wynikającego z porażki polskiej reprezentacji. Akcja po hasłem "Wywieśmy flagi. Pomóżmy naszym!" chwyciła i Polacy wywiesili setki tysięcy rozdanych im flag. A media i blogerzy wspomnieli o nich ponad 200 razy. Ponadto polscy kibice zaczęli zabierać ze sobą flagi Tyskiego również na mecze siatkówki czy skoki narciarskie z udziałem Adama Małysza.

Drugą złotą statuetką nagrodzono nietypową kampanię reklamową pod tytułem "Kreuj z Pumą" przygotowaną przez dom mediowy MediaCom Warszawa. Na specjalnej stronie reklamowej konsumenci mogli tworzyć własną wersję opakowania dla perfum Puma Create, które wkrótce miały pojawić się w sklepach. Najlepsze opakowanie również wybrali internauci, a akcje nagłaśniano w telewizji oraz na innych stronach internetowych. W efekcie nadesłano ponad 21,4 tys. projektów i oddano 420 tys. głosów, a sprzedaż kosmetyków pod marką Puma (produkowanych na licencji przez koncern Procter & Gamble) wzrosła z 35,4 mln zł w 2005 r. do 48,6 mln zł w roku ubiegłym. Inne marki zaczęły naśladować ten pomysł.

To już siódma edycja konkursu reklamowego Effie. Zgłoszono do niej 141 prac, a jury przyznało łącznie 42 statuetki (w tym 20 srebrnych i 18 brązowych).

Patronem medialnym Effie jest "Gazeta Wyborcza".

Copyright © Agora SA