Jak pisze gazeta, centrala firmy Aldi w Warszawie intensywnie poszukuje kolejnych działek pod budowę marketów, ale także chce kupować lub wynajmować budynki o powierzchni ok. 1200 mkw., z parkingami na 100 aut.
Z najnowszego raportu firmy The Nielsen Company, analizującego strategię rozwoju tej sieci w Europie, wynika, że w Polsce supermarkety dyskontowe takie jak Aldi mają olbrzymie możliwości rozwoju.
W Polsce prym na rynku dyskontów wiedzie Biedronka, należąca do portugalskiej firmy Jeronimo Martins, która ma u nas 1000 sklepów. Za nią plasują się niemiecki Lidl z 270 placówkami, Plus z 203 sklepami i duńskie Netto, mające 127 dyskontów. Z raportu wynika jednak, że dla wszystkich tych sieci jest jeszcze dużo miejsca na nowe placówki.
Według "Dziennika Zachodniego" siłą Aldi jest duże doświadczenie, a podstawowym orężem w walce o względy konsumentów są ceny. Z ww. raportu wynika, że w większości krajów ceny są niższe o ok. 40 proc. od rynkowych, a w Niemczech o ok. 30 proc.. Podobnie może być w Polsce, ale w zamian za to konsumenci otrzymają ograniczony wybór towarów ustawionych na paletach - średnio po siedem wariantów w każdym asortymencie, w tym przeważająca część to marki własne.