The Los Angeles Times chce wprowadzić reklamę "zdrap i powąchaj", które będą umieszczane na 32 stronie w sekcji o filmach. Reklama rodzinnego filmu "Mr. Magorium`s Wonder Emporium" ("Pana Magorium cudowne emporium") jest wykonana z atramentu o zapachu, który ma przywołać na myśl starą fabrykę - podaje The New Times . The Times jest jedną z gazet, które próbują za pomocą zapachów przyciągnąć większą liczbę reklamodawców. Spadek przychodów z reklam na rzecz internetu przyczynił się do kłopotów finansowych wydawców takich jak Tribune Company, właściciela The Times.
- Staramy się być bardziej twórczy, by utrzymać swoich czytelników- mówi Lynne Segall, wiceprezes firmy odpowiedzialna za reklamę rozrywki i mody w The Times.
Studio Fox Walden na pachnącą kampanię reklamową filmu, którego premiera przypadnie na 16 listopada, wyda ponad 110 tys. USD, czyli dokładnie dwa razy tyle co tradycyjna, bezzapachowa kampania.
- Pachnące reklamy sprawią, że ludzie poświęcą im więcej czasu i będzie się o nich mówić - twierdzi Jeffrey Godsick, dyrektor odpowiedzialny za marketing w Fox Walden, joint venture firm Walden Media i 20th Century Fox.