Komputer w co drugim domu

Dla Polaków komputer to już niemal sprzęt codziennego użytku. Nie jesteśmy jednak przesadnie skorzy, aby korzystać z elektronicznych gadżetów, takich jak np. palmtop - wynika z raportu ?D-Link Technology Trend?

Najpopularniejszym "nowoczesnym urządzeniem technologicznym" (określenie z raportu) w domu jest komputer. Ma go 51 proc. Polaków. Najczęściej jest to stacjonarny desktop - 45 proc., rzadziej laptop - tylko 6 proc. Co ciekawe - taki sam odsetek osób, które mają w domu komputer przenośny, zadeklarował posiadanie telewizorów z wyższej półki umożliwiających oglądanie programów w wysokiej rozdzielczości (tzw. odbiorniki HD lub HD Ready). Sprzęt elektroniczny związany z telewizją plasuje się zresztą w rankingu tuż za komputerami - np. odtwarzacze DVD są w co piątym domu. Znikomy jest udział palmtopów - w raporcie zanotowały poziom jedynie 1 proc.

W badaniu pojawiły się też pytania związane z internetem - z raportu wynika, że prawie co trzecie gospodarstwo domowe ma do niego dostęp. Pytani, w jaki sposób łączą się z internetem, ankietowani najczęściej wskazywali na stałe łącza asymetryczne (tzw. ADSL - prędkość pobierania danych jest wyższa od wysyłanych), promowane przez operatorów telekomunikacyjnych (TP SA, Netię czy Tele 2). Korzysta z nich 37 proc. ankietowanych. Z łącz operatora telewizji kablowej korzysta 22 proc., 16 - z lokalnego dostawcy osiedlowego. Znacznie mniej popularne jest łączenie się z internetem za pośrednictwem sieci telefonii komórkowej - robi tak tylko 3 proc. badanych. Raport powstał w firmie badawczej SMG/KRC na zlecenie D-Linka, jednego z największych na świecie producentów sprzętu sieciowego.

Copyright © Agora SA