Notowane na warszawskiej giełdzie Multimedia Polska mają na zakupy 250 mln zł. Tak duże pieniądze pozyskały w końcu ubiegłego roku w ofercie publicznej. Rynek telewizji kablowej, który w 47 proc. kontrolują cztery kablówki - UPC, Vectra, Multimedia i Aster - czeka konsolidacja. Według ekspertów do przejęcia jest ponad 600 małych kablówek. Automatic Serwis jest większą z nich - ma około 40 tys. klientów.
Prezes Multimedia Polska Andrzej Rogowski zapowiada dalsze przejęcia kablówek. W ubiegłym roku firma przeprowadziła 12 transakcji, pozyskując sieci z łącznie 13,5 tys. abonentów. Największym zakupem było przejęcie lokalnego operatora w Szczecinie.
Strategia spółki zakłada - oprócz przejęć - oferowanie klientom usługi Triple Play, łączącej w jednym pakiecie telewizję kablową, szerokopasmowy dostęp do internetu, a także telefon (klient ma jeden serwis techniczny i rachunek oraz niższe ceny).
Multimedia Polska mają obecnie pół miliona klientów. Firma chce wkrótce skorzystać z liberalizacji rynku telekomunikacyjnego, proponując klientom TP SA abonament telefoniczny i szerokopasmowy internet na bazie infrastruktury tej spółki. W planach jest też oferowanie usług telefonii komórkowej, jako tzw. operator wirtualny, czyli odpłatnie korzystający z cudzej sieci.