TP SA godzi w konkurencję?

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawdzi, czy TP SA nie nadużyła swej pozycji rynkowej, oferując plan taryfowy ?socjalny?. Abonenci muszą bowiem zobowiązać się na piśmie, że nie będą korzystać z usług innych operatorów

Plan taryfowy socjalny zawiera najtańszy w TP SA abonament z 35 zł (z VAT) miesięcznie, za to znacznie droższe niż w innych ofertach ceny rozmów. Opłaca się jednak osobom, które mało korzystają z telefonu i głównie odbierają połączenia. Z oferty korzysta 2,2 mln abonentów.

TP SA twierdzi, że cena abonamentu w planie socjalnym jest niższa od kosztów i chce, by w zamian klienci nie korzystali z usług innych operatorów, dzwoniąc poprzez prefiksy czy zlecając preselekcję - automatyczne przekierowanie na centrali TP SA na innego operatora. Klienci zobowiązują się do "wierności" TP SA, podpisując umowę.

Z wnioskiem o wszczęcie postępowania przeciwko TP SA zwróciło się do UOKiK-u konkurencyjne Tele2. - Analiza zebranych w toku postępowania wyjaśniającego informacji dała podstawę do przyjęcia, iż w opisanej sprawie mogło nastąpić naruszenie przepisów ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów - tłumaczy prezes urzędu Cezary Banasiński.

Copyright © Agora SA