Vivendi Universal na dużym plusie

Francuski koncern medialno-rozrywkowy Vivendi zarobił w I kwartale na czysto ponad pół miliarda euro. A jeszcze trzy lata temu balansował na krawędzi bankructwa

Przychody trzeciego co do wielkości koncernu medialnego na świecie wzrosły w I kwartale tego roku o ponad 8 proc. do 4,76 mld dol. Zysk operacyjny skoczył o 26 proc. do 877 mln euro. Zysk netto to 502 mln euro. - Wyniki Vivendi pokazują, że restrukturyzacja przebiegła pomyślnie - mówi Bruno Hareng, analityk ING Barings w Paryżu cytowany przez agencję Reuters.

Grupę ciągną w górę płatna telewizja Canal+, wytwórnia muzyczna Universal Music Group i filmowe StudioCanal, współproducent m.in. filmów o Bridget Jones. Na uwagę zasługuje zwłaszcza Canal+ - w ciągu pierwszego kwartału jego zysk operacyjny sięgnął 132 mln euro - o 37 proc. więcej niż rok wcześniej. Universal Music zanotowała 36 mln euro zysku operacyjnego, a przed rokiem była 11 mln euro pod kreską. Dobre wyniki zapewniła m.in. wysoka sprzedaż albumów Mariah Carey czy rapera 50 Cent.

Ze strat wygrzebał się też dział Vivendi Universal Games napędzany sukcesem gry komputerowej "World of Warcraft" - w ub. r. na poziomie operacyjnym miał stratę 48 mln euro, teraz zyskał 11 mln euro.

Natomiast Maroc Telecom, narodowy operator z Maroka, który do niedawna był postrzegany jako jedna z najgorszych inwestycji Vivendi, zapisał na swoje konto 180 mln euro zysku operacyjnego.

Niedawno bardzo dobre wyniki finansowe ogłosiła polska spółka Canal+ Cyfrowy, zależna od Vivendi - w ub. r. jej zysk netto wyniósł 32,6 mln zł.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.